Amsterdam UMC is gestart met een programma om de “reis” van een patiënt door het complexe zorglandschap in kaart te brengen. Binnen de muren van het ziekenhuis maar ook daarbuiten, in de keten. Deze patiëntreis vervolgt zijn weg in een digitaal gepersonaliseerd pad (metrolijn) waarin informatie over de aandoening, logistiek proces en te maken keuzes op het juiste moment wordt aangeboden. Dit biedt de mogelijkheid om allerlei apps op een geschikt moment gepersonaliseerd te gebruiken. Het doel van deze ontwikkeling is de regie van de patiënt over zijn eigen zorgproces te vergroten en te ondersteunen met behulp van digitale interactie tussen patiënt, zorgverlener en zorginstelling op maat. In deze sessie geven Florence Heijsters, Arts-onderzoeker afdeling Plastische Chirurgie bij Amsterdam UMC en advisiseur Strategie & Vernieuwing/ Bestuurslid bij Stichting Medical Business, en Liesbeth Rieter, Manager patiënt & veiligheid bij Strategie & Kwaliteit bij VUmc, inzicht in de successen en valkuilen waar dit programma mee te maken heeft gehad.
Over Projectmanagement in de Zorg – dinsdag 21 mei 2019
Beter projectmanagement bij zorgorganisaties resulteert in betere zorgverlening. Het streven van dit congres is om de kwaliteit van projectmanagement in zorginstellingen beter te maken.
Het thema van de 2019 editie is: Verbeter innoveren, verbeter de zorg
Ontvang als eerste informatie en aanbiedingen over het congres PM in de Zorg en jouw interessegebieden.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang een code voor €50,- korting op deelname aan een congres naar keuze!